Chilla och Taifood

är inte vad jag håller på med just nu. Nej! För det är mina kollegor. De heter så.

   Härliga namn ändå, vet dock inte hur de stavas? I övrigt så är alla mina och Carros arbetskamrater fullständigt knäppa i huvudet. Alla snackar skit om alla alltid, mer än i skolan till och med. Så nej, vuxna är inte heller mogna. Men alla där är förresten inte vuxna; en 91a har hoppat av skolan för att stå i kassan. Så misslyckat, kunde jag inte låta bli att tänka. Förlåt . Och Chilla ville banka sönder Kennan så att han äntligen skulle få ont. Jag blev helt rädd när han sa det, det lät som att han menade allvar. Med de äldre blatteherrarna vet man heller aldrig om de menar allvar. Jag tror att de inte är seriösa alls men ibland snäser de och då blir man lite osäker.
   Jag har märkt att jag och Caroline alltid går omkring med samma min när vi är där, nämligen ett halvleende och en blick som säger "okeeeeeeeej" litegranna sarkastiskt. Och bartendern Taifood, eller va han  nu heter, har berättat hela sin livshistoria för mig; han kan inte svenska men snacka det kan han! Där finns en jätteläskig man i Carros avdelning som skär kebab, ni vet med en såndär såg, och han hotar oss med den. På skoj. Eller? Är det på skoj? Som sagt är det väldigt svårt att veta. Och där finns en alltid klagande 24-åring som heter Enis. Fast ni kan ju tänka er vad jag trodde att de sa, innan jag fattade.
   De tror att Caroline är utländsk. Så det är inte bara hennes lillasyster och klubbköare... Vet ni förresten vad Taifood helt plötsligt sa till henne förra helgen:

Taifood: "Dead"

Carro: "Va?"

Taifood: "You look dead today!"

Carro: *den typiska minen*

   Och första dagen kallade de oss för lammkött. Det vet jag att en del klasskamrater kommer tycka är skoj ^^. Och på lördag kväll om det inte dyker upp nåt annat ska vi kanske spela fotboll. Lund mot Malmö, haha. Det gjorde de förra helgen och dagen efter var alla helt ömma och haltade runt. Men tydligen förlorade dem så om vi verkligen är med nästa lördag ska jag satsa och ta hem vinsten för fan! Eller nä, vid närmare eftertanke ska jag nog hålla mig till cheerleading.
   Och deras brytning är inte att leka med. Hihi. Nu får ni inte tro att jag inte gillar mitt jobb. Det gör jag för de här typerna är ju skitroliga egentligen. Och jag tjänar pengar.

*godnattpuss*

Kommentarer
Postat av: Jessica

hahah låter faktiskt som ni har de ganska ballt x)

2009-04-15 @ 16:45:23
Postat av: Linda

haha, ja, håller med jessica! hoho, du är allt en liten nörd som bloggar direkt när du kommer hem :D "godnattpuss" ;)? akta så att du inte blir anklagad för att vara bakfull igen, om du nu vilar o.O hah! puss

2009-04-15 @ 17:17:08
URL: http://lindaoo.blogg.se/
Postat av: carolinee

HAHHAHA, allt är så sant!!!!!

2009-04-15 @ 17:38:52
Postat av: isabell

hahaha fan vad kul att jobba där! :P ingen snygg blatte man kan bekanta sig lite med?

2009-04-19 @ 17:32:41
URL: http://isabellkaramell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0